4.2.2017

Loki-neuletakki


Syksyllä oli ihan pakko alkaa neulomaan esikoiselle Ragga Eiriksdottirin suunnittelemaa Loki-neuletta, jota olin jo pidemmän aikaa sillä silmällä vilkuillut. Tämä neuletakki on aika nopea tehdä, kun voi vaan sileää neuletta pötkönä pistellä menemään. Toki tuon kirjoneuleen kaavion seuraaminen ja silmukoiden lisääminen veivät oman aikansa, mutta oikein miellyttävä neuloa tämä takki. Joulun alla neule jäi muiden hommien jalkoihin, mutta jatkoin tätä sitten kiireempien joulukäsitöiden valmistuttua. Hihoissa opettelin minulle uutena tekniikkana magic loopin käyttämisen ja sehän oli kätevää kuin mikä! Prymin pyörön vaijeri vaan tahtoi olla hirmuisella mutkalla ja se vähän hidasti menoa ja otti välillä päähän.


3,5 vuotiaalle neuloin (mallitilkun tehtyäni) 2-vuotaiden koon silmukkamäärillä, mutta otin vartalokappaleen ja hihojen pituudet 4-vuotiaan koosta. Ja näin tuli todella hyvä. Monenlaista kommettia ohjeen koon vastaavuudesta olen lukenut, mutta minun neulekäsialallani ja käyttämilläni langalla ja puikoilla näin tuli juuri sopivan kokoinen.


Lankana Dropsin Merino Extra Fine ja puikot kokoa 4,5, resoreissa 3,5. Napit löytyivät jemmoista. Tein neuleen siis pyörönä ja hikikarpalot otsalla leikkasin neuleen edestä auki ommeltuani ja vielä virkattuani ensin leikattavat reunat purkautumattomiksi. Lapsi rakastaa tätä takkia ja itsekin olen oikein tyytyväinen lopputulokseen.



-Ansku-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!